Modul 3: Undervisning for djupnelæring
Oversikt
Målet med denne modulen er å planlegge, gjennomføre og reflektere over ei undervisningsøkt med fokus på eit matematisk omgrep.
Ressursar
- Artikkel: Dybdelæring - begrepene brøk og desimaltall
- Presentasjon til modulen
- Teljebrikkar
Førebuingar for alle deltakarane
- Les målet for modulen nøye.
- Gjer A – Forarbeid før de startar med B – Samarbeid.
Førebuingar for den som leier modulen
- Les gjennom heile modulen, og førebu deg på å leie B – Samarbeid og D – Etterarbeid.
- Sjå gjennom PowerPoint-presentasjonen du skal bruke under gjennomføringa av modulen
- Gi deltakerane beskjed om å gjere A – Forarbeid før dei startar med B – Samarbeid.
A – Forarbeid
- Les artikkelen Dybdelæring - begrepene brøk og desimaltall.
- Denne artikkelen bygger på artikkelen Begrepslæring og begrepsforståelse i matematikk frå modul 2.
-
Korleis kan vi visualisere `3/5 = 0,6`? Finn minst to ulike måter.
Ta med notatane dine til B – Samarbeid. Dei skal de bruke i vidare diskusjon.
B – Samarbeid
Oppsummer forarbeidet i grupper (20 minutt)
- Bruk nokre minutt kvar for dykk til å tenkje gjennom det de gjorde i A – Forarbeid. (5 minutt)
- Presenter løysningane på oppgåva i A – Forarbeid i grupper på tre-fire personar, og diskuter:
Korleis kan visualisering på fleire ulike måtar hjelpe elevane med å forstå brøk betre?
Utprøving av aktivitetar (20 minutt)
Bruk I-G-P ( Individuelt – Gruppe – Plenum) og gjennomfør opplegget som er beskrive i Powerpoint-presentasjonen.
Planlegg eiga undervisning (35 minutt)
Arbeid i grupper på tre-fire personar.
- Vel eitt omgrep som er sentralt for elevane dykkar dei komande vekene.
- Planlegg ein undervisningssekvens der målet er at elevane skal forstå dette omgrepet betre. Tenk spesielt på kva i omgrepet som kan vere vanskeleg for elevane. I undervisninga skal elevane få varierte erfaringar som utfordrar ufullstendig forståing og som utdjupar innhaldet i omgrepet.
Hjelp til planlegging
- Kva i omgrepet skal ha fokus i denne økta?
- Korleis vil de introdusere økta?
- Kva for representasjonar ønskjer de at elevane skal bruke?
- Korleis vil de utfordre elevene si forståing?
- Kva for oppgåve(r) skal elevane arbeide med? Eventuelt i kva rekkjefølge?
- Kva løysingar forventar de at elevane kjem fram til, - riktige og gale?
- Korleis vil de bruke elevene sine svar, riktige og gale, til å sjå ulike sider ved omgrepet?
- Korleis vil de samle trådane og oppsummere økta med elevane?
Det de planlegg skal gjennomførast med eigne elevar før D – Etterarbeid.
C – Utprøving
Gjennomfør undervisning de planla i siste samling. Reflekter over følgande:
- Kva i oppgåva(ne) var godt eigna til å utfordre elevanes forståing?
- Kva er typiske teikn på at elevane ikkje har fått ei fullstendig forståing av omgrepet?
Erfaringane skal de diskutere i D – Etterarbeid.
D – Etterarbeid
Del erfaringar i grupper (20 minutt)
Jobb i gruppene frå B-Samarbeid.
- Korleis kan det være lurt å byrja ei økt kor fokus er forståing for eit matematisk omgrep?
- Kvifor er det viktig med fleire representasjonar for å hjelpe elevar med å utvikle omgrepsforståing?
- Korleis kan ein utnytte feilsvar som utgangspunkt for djupare omgrepsforståing?
- Kva er viktig å få med i oppsummering og avslutning?
- Korleis kan de ta med desse erfaringane vidare i undervisninga?
Kvar gruppe noterer tre viktige moment frå diskusjonen.
Oppsummering i plenum (20 minutt)
Kvar gruppe deler momenta sine med andre deltakarar.
Vegen vidare og neste modul (5 minutt)
- Neste modul handlar om god øving og repetisjon.
- Gå gjennom A – Forarbeid.