Modul 1: Kjenneteikn på djupnelæring
Oversikt
Målet med denne modulen er å klargjere kva djupnelæring er, og diskutere og reflektere over kjenneteikn på djupnelæring.
Ressursar
- Artikkel: Dybdelæring i matematikk (pdf)
- Presentasjon til modulen (PowerPoint)
- Undervisningsopplegg Figurtall, følger og rekker – Ramme (www.matematikksenteret.no)
- Teljebrikker
- Pc med GeoGebra installert
Førebuingar for alle deltakarane
- Les målet for modulen nøye.
- Gjer A – Forarbeid individuelt før de startar med B – Samarbeid.
Førebuingar for den som leiar modulen
- Les gjennom heile modulen, og førebu deg på å leie B – Samarbeid og D – Etterarbeid.
- Sjå gjennom presentasjonen til modulen. Den kan du bruke som støtte til gjennomføring av samlinga.
- Gi deltakarane beskjed om å gjere A – Forarbeid før de startar med B – Samarbeid
- Sørg for at det er nok teljebrikker til B – Samarbeid.
A – Forarbeid
Les artikkelen Dybdelæring i matematikk.
Noter tre punkt som karakteriserer djupnelæring for deg.
Ta artikkelen og notata dine med til B - Samarbeid.
B – Samarbeid
Oppsummering av forarbeidet i grupper (15 minutt)
Sjå på notata frå A - Forarbeid, bruk gjerne nokre minutt individuelt før gruppediskusjonen.
Diskuter i grupper på tre-fire personar:
- Er de samde om kva som karakteriserer djupnelæring?
- Kva for ein av dei fem komponentane meiner de er vanskelegast å oppnå?
Utprøving av aktivitetar (40 minutt)
Bruk I-G-P (Individuelt – Gruppe – Plenum) og gjennomfør opplegget «Ramme» slik som det er beskrive i PowerPoint-presentasjonen.
Oppsummering (15 minutt)
Diskuter først i par (5 minutt) og så i plenum.
Kva for nokre av desse komponentane frå artikkelen om djupnelæring kan du knytte til undervisningsopplegget: begrepsmessig forståelse, prosedyrekunnskap, anvendelse, resonnering, metakognisjon og selvregulering”.
Planlegge eiga undervisning (15 minutt)
Planlegg i grupper på tre-fire personar ei undervisningsøkt med undervisningsopplegget Figurtall , følger og rekker - Ramme.
• Vel ein av komponentane som de vil legge spesiell vekt på i denne undervisningsøkta. Kva grep gjer de?
C – Utprøving
Gjennomfør den planlagde timen med elevane. Under gjennomføringa skal du reflektere over:
- Stimulerer undervisningsopplegget til djupnelæring?
- Dersom svaret er ja, vis med eksempel.
- Dersom svaret er nei, kva forslag har du til forbetringar?
- Korleis fungerte grepa du gjorde for å få fram den valde komponenten?
Førebu deg på å dele erfaringane dine på D - Etterarbeid.
D – Etterarbeid
Del i grupper (20 minutt)
Del erfaringar i grupper på tre-fire personar.
- I kor stor grad meiner de at undervisningsopplegget førte til djupnelæring?
- Kva for ein komponent i djupnelæring la de mest vekt på og kvifor?
- Kva for ein av komponentane i djupnelæring meiner de er vanskeligast å jobbe med?
- Kva for erfaringar frå arbeid med djupnelæring vil du ta med deg i vidare arbeid?
Oppsummering i plenum (10 minutt)
Oppsummering i plenum der kvar gruppe presenterer sine tankar.
Vegen vidare (5 minutt)
Gå gjennom A - Forarbeid for neste modul "Å utvikle matematiske omgrep"